האם בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) עומדת לשנות את האופן שבו מעוצבים המוצרים בחנות הווירטואלית שלכם?
בשנה האחרונה, המושג "בינה מלאכותית יוצרת" (Generative AI) הפך להיות הדבר הכי חם בשיחות על טכנולוגיה, ובצדק. קמעונאים מקוונים רבים כבר לא רק מדברים על זה – הם משלבים את הטכנולוגיה הזו עמוק בתוך תהליכי העיצוב שלהם כדי לפתח מוצרים חדשים ומרגשים, וגם ליצור גרסאות רעננות וחדשניות למוצרים קיימים. נראה שהעתיד כבר כאן, והוא יצירתי במיוחד.
קחו לדוגמה את חברת התכשיטים המקוונת J'evar. כשהבינה המלאכותית התחילה להפגין את יכולות הלמידה המדהימות שלה ממגוון אינסופי של נתונים ומשימות, הם החליטו לקחת את העניינים לידיים (או יותר נכון, לקוד) ולפתח יישום Generative AI משלהם שנועד במיוחד לעיצוב מוצרים חדשים.
הכלי החדשני הזה מאפשר למעצבי התכשיטים המוכשרים של J'evar להזין מידע מפורט על חומרי הגלם של המוצר והמפרט הטכני שלו, ובתוך שניות ספורות – ה-Generative AI מייצר תמונה ויזואלית של המוצר המוגמר. לפי אמיש שאה, המייסד והמנכ"ל של המותג, הכלי הזה חוסך להם פשוטו כמשמעו שבועות של זמן עיצוב ידני מייגע על כל מוצר חדש. נשמע כמו חלום שהתגשם עבור כל מעצב.
לשים את ה-Generative AI על שולחן הניתוחים: האם הוא באמת מתאים לעיצוב מוצרים?
"כשאתה בוחן שימוש ב-Generative AI, אתה מחפש בראש ובראשונה אופטימיזציה של תהליכים, שיפור דרמטי ביעילות ובמהירות העבודה – מה שכמובן, בטווח הארוך, אמור להוביל גם לצמצום משמעותי בעלויות", מסביר שאה על השימוש בטכנולוגיה החדשה. "אבל מה שיותר חשוב מכך, מבחינת התוצר הסופי, אנחנו רואים שיפור ניכר ברמת הדיוק ועלייה משמעותית בפוטנציאל היצירתי."
בשנים האחרונות, מפתחי בינה מלאכותית הצליחו לאמן מודלים לעשות הרבה יותר מסתם לנתח כמויות עצומות של נתונים ולהגיד למשתמשים מה לעשות איתם. הם הצליחו לאמן AI ליצור טקסטים משכנעים, תמונות מרהיבות, סרטוני וידאו מרתקים ואפילו קטעי אודיו מקוריים. זה בדיוק מה שמכונה Generative AI, וקמעונאים מקוונים חכמים כבר התחילו לרתום את הכוח הזה כדי לעצב מוצרים חדשים בקצב שלא היה אפשרי בעבר, וגם ליצור גרסאות חדשות ומרעננות למוצרים קיימים – ובמהירות שיא. בעזרת Generative AI, קמעונאים יכולים ליצור ולבדוק עשרות ואפילו מאות רעיונות שונים למוצרים חדשים בתוך דקות ספורות, הרבה יותר מהר מהשבועות או החודשים שיכולים לקחת תהליכי עיצוב מסורתיים כיום. חנויות וירטואליות חדשניות, כולל J'evar ו-Auricle Technology, נמצאות בחזית הלמידה כיצד להשתמש ב-Generative AI כדי לסייע למעצבי המוצרים שלהן, ולהפוך את כל תהליך העיצוב ליעיל ומהיר הרבה יותר. אבל, מכיוון ש-Generative AI עדיין יחסית חדש בתחום הזה, יש לו עדיין מגבלות מסוימות לגבי מה שהוא יכול לעשות באופן עצמאי.
הערך עולה על המגבלות (לעת עתה): מה ה-Generative AI כבר יודע לעשות?
למרות ש-Generative AI מצטיין בלמידה ועיבוד של כמויות עצומות של נתונים במהירות שיא, הוא עדיין לא הגיע לנקודה שבה הוא יכול להבין תנועה במרחב תלת-ממדי באופן אינטואיטיבי כמו מעצב אנושי, מסביר ברנדן ויצ'ר, סגן נשיא ואנליסט ראשי בחברת המחקר המובילה Forrester. הוא עדיין לא חושב על אלמנטים הנדסיים ומבניים מורכבים או על היתכנות פיזית אמיתית של מוצר באופן עצמאי, הוא אומר. אבל למרות שה-Generative AI עדיין לא לגמרי שם, ויצ'ר מדגיש שזה לא אומר שהוא לא יכול להגיע לשם בסופו של דבר.
עם זאת, גם עם המגבלות הנוכחיות שלו, ויצ'ר טוען שהערך האמיתי של Generative AI נובע מההערכות המדהימות שהוא כבר למד לעשות. הוא מציין שה-Generative AI לא רק "עושה צעד נוסף" ובוחן הרבה יותר נתונים ממה שבני אדם יכולים לעבד אי פעם, אלא הוא גם מסוגל להעריך בצורה חכמה מהם הצעדים הבאים הטובים ביותר בתהליך העיצוב. הוא יכול גם להעלות רעיונות חדשניים שבני אדם אולי לא היו חושבים עליהם בעצמם, פשוט בגלל שהמוח האנושי לא מעבד מידע באותה דרך שבה כלי בינה מלאכותית מתקדמים יכולים.
האם הרובוטים באים לקחת לנו את העפרונות? האם Generative AI יחליף מעצבים אנושיים?
אבל אל חשש, לפחות לא כרגע. אמיש שאה מ-J'evar מרגיע ומבהיר שה-Generative AI ממש לא הגיע כדי להחליף את בני האדם בשלב העיצוב, במיוחד לא בתעשיית התכשיטים המורכבת והיצירתית.
"אינטליגנציה אנושית עדיין עולה בהרבה על בינה מלאכותית, לפחות אני יכול לומר את זה בוודאות לגבי עיצוב תכשיטים", אומר שאה בביטחון. הוא רואה ב-Generative AI יותר כעוזר דיגיטלי רב עוצמה עבור המעצב האנושי. זו לא הטכנולוגיה שאומרת למעצבים מתי יצירה מסוימת היא מושלמת – בסופו של דבר, זה תמיד האדם שמקבל את ההחלטה האומנותית הזו.
ויצ'ר מ-Forrester מסכים לחלוטין עם התפיסה הזו, ומדגיש שיש להשתמש ב-AI ככלי עזר משלים ולא כתחליף לאנשים יצירתיים. "אם כל האנשים ילמדו רק איך לעשות דברים באמצעות Generative AI, אז אף אחד לא ילמד איך לעשות את זה מעבר ל-Generative AI", הוא מזהיר. "עם הזמן, אתה מתחיל לסלק את רמת המומחיות מהאנשים ברמה הבסיסית, ובסופו של דבר אף אחד לא יתפתח להיות מומחה ברמה גבוהה." נקודה חשובה למחשבה.
איטרציות בקנה מידה תעשייתי: כש-AI עוזר להכפיל את האפשרויות
לפעמים, מה שה-Generative AI מייצר דורש הרבה פחות התערבות ושינויים מצד מעצב אנושי לעומת מקרים אחרים. דוגמה מעניינת לכך היא חברת Auricle Technology, שמשתמשת בכלי Generative AI כדי להחליף במהירות לוגואים וצבעים על מגוון רחב של מוצרים קיימים שלהם.
ויליאם קוקסי, המייסד של Auricle Technology, מספר שהוא הקים את מותג אביזרי האלקטרוניקה שלו מתוך צורך אישי. הוא משתמש באוזניות Apple AirPods במשך שעות ארוכות מדי יום, והפלסטיק הקשיח התחיל לגרום לו לכאבים באוזניים אחרי זמן מה. זה הוביל אותו ליצור מדבקות סיליקון רכות ונוחות יותר ל-AirPods שמתיישבות טוב יותר באוזן.
המותג שמוכר ישירות לצרכנים, שהושק בשנת 2021, יוצר כיום מוצרים מותאמים אישית שכוללים מדבקות לאוזניות AirPods, מדבקות למארז הטעינה של ה-AirPods, כיסויים לטלפון, מטענים אלחוטיים ומשטחי עכבר. ובאמצעות הסכמי רישוי משתלמים, הם מדפיסים על המוצרים האלה לוגואים של למעלה מ-90 קבוצות ספורט מהליגות הבכירות בארה"ב (MLB, NHL ו-MLS), וכן כ-130 קבוצות קולג'.
במקום שמעצב אנושי יצטרך לשנות באופן ידני את הצבעים והלוגואים עבור כל קבוצה בנפרד – תהליך שיכול לקחת זמן רב ויקר – המותג שילב Generative AI ישירות בתהליך העיצוב שלו, מסביר קוקסי. בניגוד ל-J'evar, ל-Auricle אין את התקציב או את היכולת הפנימית לפתח מנוע Generative AI חדש לגמרי מאפס. גם המודל העסקי שלהם שונה, והם מתמקדים בעיקר בהתאמה אישית של מוצרים קיימים ולא בפיתוח קו מוצרים חדש לחלוטין.
טכנולוגיה חדשה, אבל בהישג יד: איך סטארטאפים יכולים להשתמש ב-AI?
קוקסי עובד בשיתוף פעולה עם חברת Goals Media Group כדי להשתמש ב-Generative AI לצורך האיטרציות המרובות של המוצרים שלו. Goals משתמשת בטכנולוגיה מתקדמת שמיקרוסופט מספקת לסטארטאפים מבטיחים, מסביר אובריי פלין, המייסד והמנכ"ל של Goals. המשמעות היא שהוא מקבל גישה למשאבים יקרי ערך של מיקרוסופט, כולל טכנולוגיה מתקדמת ומומחי טכנולוגיה מהשורה הראשונה. מיקרוסופט עצמה הודיעה על השקעה אדירה של 10 מיליארד דולר ב-OpenAI – החברה שעומדת מאחורי מותגי ה-Generative AI המפורסמים ChatGPT (מבוסס טקסט) ו-DALL-E (מבוסס תמונה).
קוקסי מספר שהמעצב הראשי שלו ופלין הבינו במהירות ש-Generative AI היא הדרך היעילה ביותר לעבור מעיצוב מוצרים עם לוגו של קבוצה אחת למאות עיצובים שונים "בפרק זמן קצר יחסית ובלי לשבור את הבנק". יעילות היא שם המשחק.
Auricle גם משתמשת בשירותים של Goals וב-Generative AI שהיא מציעה לפיתוח חומרי שיווק יצירתיים, כמו תמונות מרהיבות למדיה החברתית שמציגות את המוצרים של קבוצות ספורט שונות באצטדיונים מפורסמים. ה-Generative AI יוצר תמונה שלמה עם המיתוג של Auricle, המיתוג של הקבוצה הרלוונטית וכל הטקסט השיווקי הנדרש. חוסך זמן יקר ומאפשר קמפיינים מותאמים אישית בקנה מידה גדול.
המספרים מדברים: ההשפעה של Generative AI על מדדי השיווק
ל-Goals יש כיום כ-650 לקוחות מרוצים, וכמעט מחציתם הם קמעונאים מקוונים שרוצים להישאר בחזית הטכנולוגיה, אומר פלין.
פלין חושף נתון מעניין במיוחד: מודעות שיווקיות במדיה החברתית שנוצרו או שופרו באמצעות Generative AI יכולות להגדיל את האינטראקציה של הצרכנים עם המודעה ביותר מ-35% בממוצע בהשוואה למודעה רגילה של המותג, על פי נתונים שנאספו מהלקוחות שלהם. זה כולל מודעות שנוצרו לחלוטין באמצעות AI, ויזואליים קיימים ש-AI שיפר באופן משמעותי, וטקסט ש-Generative AI עזר לפתח עבור סוגי הוויזואליים השונים האלה. תוצאות ראשוניות בהחלט מרשימות.
ההתלהבות מורגשת, אבל האם זה באמת העתיד או סתם עוד טרנד חולף?
שאה, קוקסי, ויצ'ר ופלין כולם משתפים תחושה דומה: אמנם עדיין מוקדם לקבוע מסמרות, אבל היישום של Generative AI בתהליכי פיתוח מוצרים ועיצוב נראה מבטיח מאוד.
בעוד שחלק מהאנשים עשויים לטעון ש-Generative AI היא בסך הכל עוד מילת באזז טרנדית, ויצ'ר טוען שההבדל המהותי בין הטכנולוגיה הזו לבין מגמות טכנולוגיות אחרות הוא שחברות רבות כבר מאפשרות לעובדים שלהן בארגונים השונים לשחק עם Generative AI, להבין את הפוטנציאל שלה ולהתנסות איתה באופן מעשי. זה לא רק דיבורים תיאורטיים – אנשים כבר משתמשים בזה בפועל.
לסיכום: העתיד כבר כאן, והוא יצירתי במיוחד
בניית חנות וירטואלית שמנצלת את הכוח של בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) יכולה להיות כלי רב עוצמה עבור קמעונאים מקוונים שרוצים להקדים את המתחרים. עם יכולות כמו עיצוב מהיר ויעיל של מוצרים חדשים, יצירת גרסאות מרובות של מוצרים קיימים בקלות, התאמה אישית של מוצרים לצרכים ספציפיים של לקוחות ופיתוח מהיר של תוכן שיווקי משכנע, Generative AI יכולה לשפר באופן דרמטי את כל תהליך הפיתוח והעיצוב, לחסוך זמן ומשאבים יקרים ולהגביר את המכירות שלכם.
אם אתם שוקלים ברצינות לשלב Generative AI בתהליכי העיצוב והפיתוח של החנות הווירטואלית שלכם, אל תהססו לפנות אלינו לייעוץ מקצועי ראשוני וללא כל התחייבות. נשמח לחלוק איתכם את הידע והניסיון שלנו כדי לעזור לכם לנצל את מלוא הפוטנציאל של הטכנולוגיה החדשנית הזו, ולהפוך את החנות המקוונת שלכם למובילה אמיתית בשוק התחרותי של ימינו. העתיד של הקמעונאות המקוונת נראה יצירתי במיוחד, ואתם יכולים להיות חלק מהחזית שלו.