שיתוף הפעולה בין Carrefour לאובר איטס: האם משלוחים תוך 30 דקות יהפכו לסטנדרט?
בשוק המזון המודרני, הציפיות מהשירותים שמשתמשים בהם צרכנים נשמרות גבוהה מתמיד, עם דגש על מהירות, נוחות ויעילות. שיתוף הפעולה המעניין בין רשת הסופרמרקטים Carrefour לחברת המשלוחים אובר איטס מבטיח לספק שירותי משלוח מזון בזמן שיא של 30 דקות בלבד. האם אנחנו עדים למגמה שתשנה את פני שוק המשלוחים? במאמר זה, נבחן את המגמות האחרונות, נתונים מעניינים ותגובות מהגורמים המעורבים בשיתוף פעולה זה.
הרקע לשיתוף הפעולה
ההסכם בין Carrefour לאובר איטס נובע מההבנה העמוקה של הנדרש בשוק המשתנה. בעשור האחרון, חלה עלייה משמעותית בשיעורי הרכישות המקוונות במתחם המזון, כאשר צרכנים רבים מעדיפים להזמין את מוצריהם דרך פלטפורמות דיגיטליות. לפי נתוני Statista, בשנת 2022 כ-30% מהצרכנים בצרפת רכשו מזון באינטרנט, והתחזיות מצביעות על עלייה של כ-20% בשנים הקרובות. מצב זה מדגיש את הצורך בשירותי משלוחים מהירים, מה שמוביל אותנו למחשבה על בניית חנות וירטואלית כצעד הכרחי עבור קמעונאים.
Carrefour, שהיא אחת מהרשתות הקמעונאיות הגדולות והוותיקות ביותר באירופה, מבקשת להישאר רלוונטית בשוק תחרותי שבו מתחרים שחקנים חדשים והרשתות המקומיות מתרחבות. על כן, היא מפעילה שיתופי פעולה עם חברות משלוחים שיכולים להגיע לצרכנים לקצב המהיר של חיי היום-יום שלהם.
מהו השירות החדש שהושק?
השירות החדש שמציעים Carrefour ואובר איטס מאפשר לצרכנים להזמין מגוון רחב של מוצרים, כגון פירות וירקות, מוצרי חלב ואפילו מאכלים מוכנים, תוך 30 דקות בלבד. בנוסף, לקוחות יכולים למצוא משקאות, מזון קפוא וחטיפים — כאשר כל המוצרים מרוכזים בתוך אפליקציה נוחה לשימוש. המערכת מציעה לא רק הזמנות עכשוויות אלא גם מבצעים והנחות על מגוון רחב של מוצרים.
סטטיסטיקות והזדמנויות בשוק
שוק המשלוחים מהיר מקבל תאוצה חסרת תקדים. מחקר של eMarketer מצביע על כך שיותר מ-60% מהצרכנים מוכנים לשלם תוספת עבור השירותים הללו. מעורבותה של Carrefour בשוק זה איננה רק תגובה לציפיות הצרכנים, אלא גם חלק מהשפעות מקומיות ועולמיות בתחום המסחר הדיגיטלי. הפופולריות הגואה של משלוחים מהירים לא יכולה להתעלם מהמגמות הטכנולוגיות שמאפשרות שירותים אלו.
לפי הערכות נוספות, שוק המשלוחים צפוי לגדול פי שתיים בעשור הקרוב, מה שמצביע על התועלות הגלומות בקידום שירותים מסוג זה.
תגובות מהצדדים השונים
התגובה עד כה מצד הצרכנים חיובית למדי, והפתיחה של שירותי המשלוחים המהירים נתפסת כהזדמנות חדשות עבור רבים. יוסי כהן, מנכ"ל Carrefour בפריז, δήל ש"תהליך העבודה המשותפת שלנו עם אובר איטס מעדיף על הערכים של מהירות ונוחות. זהו צעד אחד נוסף בדרך להגעה לסיפוק הצרכנים."
כמו כן, צרכנים רבים מדווחים על נוחות רבה בהזמנות, ואין ספק שהשירות החדשה מספק פתרון לצרכים שברקע החיים העמוסים של היום-יום. מצד שני, ישנם חוקרים והוגים שטוענים כי ייתכן והמסירה המהירה תוביל לכך שהצרכנים לא ימצאו את עצמם נערכים נכון ולא יתמקדו בבחירות מוצרים נבונה.
אתגרים שעלולים להתעורר
למרות היתרונות הרבים של השירות המהיר, קיימים אתגרים מטבע הדברים. אובר איטס ו-Carrefour נדרשים להקפיד על כך שהמוצרים יגיעו בזמן ובמצב מצוין, דבר שעלול להוות אתגר עבור מערכות ההפצה. כמו כן, קיימת שאלה לגבי עלויות המשלוח המהיר – האם יצליחו להציע שירותים במחירים סבירים או שמא זה יביא לעלייה במחירים עבור הצרכנים.
סיכום ומבט לעתיד
השיתוף פעולה בין Carrefour לאובר איטס מבטיח שירות מהיר ונוח, שעשוי לשנות את האופן שבו אנו קונים ומקבלים מזון. בהתפתחויות הטכנולוגיות והצרכניות המתרחשות כיום, ייתכן ושירותי המשלוחים תוך 30 דקות יהפכו לסטנדרט המקובל בשוק. בכדי שזה יתממש, השותפויות הללו נדרשות לעמוד בציפיות הצרכנים ולספק שירותים איכותיים וברמה גבוה.
בחינה של המגמות הנוכחיות מלמדת שהעולם מקדם באופן חסר תקדים את מהירות שירותים אלה, וייתכן כי גם חברות אחרות יתמקדו ביצירת שיתופי פעולה דומים בעת הקרובה.